Saturday, April 17, 2010

:: Cerita di PC Fair ::

Semalam ke PC fair ngan member. Tujuan...untuk membeli laptop....aku rasa cam nak cari pendrive since pendrive aku yg 4GB tu dah infected...

Sampai sana trus jalan ke booth-booth laptop...dia dah aim nak beli Toshiba...so carila model-model Toshiba...sampai kat booth Toshiba, saleswoman tu pun citer-citer pasal model2 Toshiba ni...yg aku rasa cam best ialah feature Shock Absorber yang aku rasa xde kat jenis lain...kiranya Toshiba tough gak la...pastu aku baru sedar dah ada processor yang latest...aku still ingat Pentium Core 2 Quad yg baru rupanya skang dah ada i3, i5 dan dah ada i7....fuyooo...hebat2....aku pun besenya survey benda2 camni kalau ada nak beli pe2 yang baru....ni dah lama xwat study tu pasal la xtau...

pastu gi plak kat booth Dell, salesman tu promot la Dell bagus, ada site service, xyah nak pegi service center klu rosak...juz giv a call, nanti orang Dell dtg trus ke tmpt kita....hurm...tu bagus gak...tapi setahun je warranty dia...after setahun still kena gi service center sendrik gak...harga laptop mahal 300 dr Toshiba tadi...bcos ada site service ....pastu free gift dia best gak....ada travel adapter, speaker ngan backpack laptop...free gift dia ni mmg xdapat kat mana kecuali kita beli laptop Dell...kira ekslusif la...pastu dia ada banyak pilihan untuk kaler...so nampak lain skit dari orang lain...

Pastu g booth Kaspersky...ada promotion la...internet security utk 3pc RM105...cam best...harga asal RM165....btul ke tak, aku pun xtau....maybe btul la kot...hurm..cam best gak...tadi saleswoman Toshiba tu ada cakap seme antivirus ni sama saje...cuma ada satu je perbezaan antara antivirus ni..anti virus vs internet security....yang paling bagus internet security sbb seme feature antivirus ada dalam internet security, tapi feature internet security takde dalam anti virus...o0o0o..baru ku tau...

Masa untuk buat perbandingan dan berfikir......masa berjalan.....apa kata makan dulu...masa tunggu makanan leh diskus lagi...hehe....lapar perut ni...lagipun kalau wat keputusan masa lapar ni bahaya...sbb kepala xleh nak fokus...masa tggu makanan aku pun sempat la rojer member-member yang nak kongsi internet security tu...cari-cari akhirnya cukup korum...yea~

After makan, jalan lagi....aku jalan separate plak...cuci mata accessories laptop skit...banyak skin comel2...tapi cam xminat lagi nak beli...pastu g booth Kaspersky...tanya-tanya skit pastu trus beli...sbb dah ada intention nak beli kan...ok... dah tapau satu...


:: harap-harap pasni laptop xdemam dah ::

Pastu jalan lagi...aku nak cari benda yang leh solve masalah laptop aku yg selalu overheat...cooling pad aku pakai dah tapi overheat lagi...aku pun jalan-jalan sambil2 tu wat tanya kat salesman accessories tu...dia kata ada satu alat tu yang leh kuarkan heat dari laptop tu tapi dia lupa lak nama benda tu....eee apalah....so aku tengok cooler pad kat kedai lain...aku ingat seme cooler pad seme sama rupanya tidak....klu yang plastik dia cuma kuarkan angin je....yang sejenis ni..Thermal Master salesman tu kata dia diperbuat dari aluminium dan sejuk skit...harga RM55....dia suh letak tangan atas cooler pad tu...aku pun letak la...hurm...sejuk gak la compared to cooler pad yg plastik tu...hurm...cam interested la plak...takpe...aku jalan dulu....

So, member aku tu dah wat keputusan untuk beli laptop Toshiba...spec dia pun ok doh....RAM 4GB...hard disk 320GB...dan yg lain-lain...

Aku pun rasa nak beli r thermal master tu....mana tau sesuai utk laptop aku tu...dia bagi kurang skit...pastu dapat free gift lagi....suke...tapi pendrive tak beli pun...haha...biar dulu la...nanti nak beli yg murah je kat kedai komputer...sama jek harga dia...

Sebenarnya banyak menda lagi yang aku jumpa kat PC fair tu tapi xlarat nak taip..hehe...apapun PC fair bnyk benda baru...aku je yg baru tau...huhu..

No comments: