Friday, April 2, 2010

Al-Fatihah buat arwah Mior Ahmad Fuad Mior Badri (Din Beramboi)

Terkejut,
pasti itu yang dirasai semua yang mengenali Din Beramboi,
aku pun sama,
tapi aku tak kenal dia,
tapi dia yang selalu menceriakan pagi aku,
dia dekat di hati aku.
Waktu pagi dalam kereta, aku pasti akan 'on' kan radio,
sebab nak dengar lawak dia,
sementara tunggu traffic light warna hijau,
aku tergelak sesorang dalam kereta,
sampai ofis,kengkadang aku share ngan ofis mate lawak dia,
dia buat aku ceria.
Waktu petang, balik keje, ada ulangan slot dia,
aku tergelak lagi,
itu membuatkan aku tersenyum juga,
walaupun kadang-kadang lawak dia overboard skit,
tapi aku rasa dia tak sengaja.
Bila malam, aku kongsi lawak dia dengan kawan juga,
kami sama-sama ketawa,
ada je idea dia,
jadi chef la, jadi nasik lemak la,
macam-macam,
kami pasti merindui dia.
Aku tengok final Raja Lawak aritu,
dia cakap kat Alex,
'nanti bila saya dah takde kat Era, awaklah pengganti saya',
aku terfikir sekejap,
dia nak pergi mana?
kontrak dia dah habis ke?
rupanya dia nak pergi dulu semalam.
Marilah kita sama-sama sedekahkan al-Fatihah buat arwah,
mungkin ada yang berkecil hati dengan percakapan dia,
berilah kemaafan,
sebab manusia sentiasa buat kesilapan.
-Semoga arwah ditempatkan bersama orang-orang yang beriman-
Ameen.
setiap yang bernyawa pasti akan merasai mati.

No comments: