Wednesday, July 13, 2011

Kay Kay....I was there...PART 1

Berjalan-jalan lagi, kali ini ke Kota Kinabalu. Bukan semata-mata pergi untuk habiskan duit, tapi untuk kenali negeri orang, merehatkan otak dari kerja-kerja rutin dan berjumpa dengan kawan-kawan lama. Kalau nak kira duit, aku ni pun bukan nyer jenis banyak duit pun, kais pagi makan pagi, kais petang makan petang. Semuanya selepas melalui pengalaman hidup yang satu itu. Di kala badan masih sihat ini, apa salahnya memberikan penghargaan pada diri sendiri, kan. Hidup ini memang satu perjalanan yang indah. Dan satu hari nanti, aku ingin ke sana, tanah yang suci itu.

Day #1
Ok, back to the trip. Flight lebih kurang 2 jam 30 minit itu memang sangat membosankan. Huhu. Nak tidur pun tak lena dengan keadaan seat yang kurang ergonomik itu, tapi takpelah, padanlah dengan harga tiketnya pun. Dan, aku duk seat sorang plak,haha. Wat to do? Sampai di airport KK dalam 6 lebih, dah gelap masa tu. Amik cab ke tempat penginapan, Hotel Traveller, dalam bandar. Ok jugak hotel ni, ada dua katil queen. Walaupun kecik, selesa la jugak. After maghrib, berjalan ke pasar malam, dekat je. Kat situ pekena sea food skit-skit. Mungkin kalau waktu siang, fikir dua tiga kali jugak nak makan kat situ, tapi disebabkan malam, layankan aje. Kitaorang pilih ikan kerapu bakar, udang, rumpai laut, sotong dan nasi putih.

Selepas makan, jalan-jalan sekejap di pasar malam, jalan-jalan cuti mata, kemudian balik semula ke hotel. Tak sabarnya nak tengok hari cerah pada pukul 6 pagi.

Day #2
Ya, aku melihatnya. 6 pagi sudah cerah seperti pukul 7 pagi di semenanjung. Bersiap-siap untuk ke Kundasanag pula. Untuk makan pagi, pastinya menu idaman nasi lemak atau roti canai la, tapi malangnya, hanya bihun sup yang kami jumpa. Dalam rasa kepelikan itu, bihun sup aku habis jugak. Ye la, memikirkan kalau tak makan sekarang, nanti lapar pulak dalam perjalanan ke Kundasang.

Dalam perjalanan, melalui Jambatan Tamparuli yang telah berjaya di'femeskan oleh Marsha AF satu ketika dulu. Jadi, berhenti sekejap dan sesi bergambar pun dilaksanakan dengan jayanya walaupun masa tu matahari tegak atas kepala.