Tuesday, July 5, 2011

Inche-inche jam semua dah pengsan !!

Kesiannya saya, kenapa semua jam merajuk ni? 


Bermula dengan jam tangan casio, yang berhenti tepat-tepat pukul 10.10, (tak taulah malam ke pagi), dan sampai sekarang masih belum replace baterinya. Sungguh kesian jam itu. Jam yang aku beli dengan duit gaji kerja sebagai cashier di stesen minyak 'P' di Pekan. Keje part time sebelum dapat offer keje tetap selepas belajar. Actually, itu dah second time keje kat situ selepas yang pertama keje kat situ masa cuti semester yang panjang. Setiap kali balik kampung mesti tak ingat nak tukar bateri dia, eleh, mentang-mentang ada jam lain. Kalau tak, mesti dah tukar kan! Hoho....kinda of.


- jam yang berjasa, nanti cik zazi tukarkan bateri kamu ya! -


Kemudian jam kat laptop plak wat hal. Bagi aku yang lemah IT ni (bukan buta ok!), ingatkan jam tu bertukar sebab salah setting, rupanya, bila aku refer kat member, rupanya bateri dalam laptop ni yang kena tukar, CMOS bateri nama dia (eleh, korang pun tak tau kan). Dan sampai ke hari ni juga, bateri itu belum ditukar. Aduhai. Kenapalah malas sangat nak usung laptop ni ke kedai komputer. 


- jam menunjukkan pukul 5.17 pm @ 30/6/11 padahal masa sekarang ialah 9.26pm @ 6/7/11 -

Dan, jam terakhir yang sedang buat perangai ialah jam meja. Jam yang menjadi rujukan aku dalam bilik ni. Ayoyo. Wat happened to all dearest clock? Aritu rasanya ada beli satu papan bateri dekat kedai 2 hinggit, tapi tak ingat letak kat mana. Ok, kejap lagi aku cari.


- jam meja UTP, sebagai tanda ingatan pernah menjadi warganya, i miss UTP -


No comments: