Monday, January 17, 2011

Matangkah kita?

Memang usia tak bergerak seiringan dengan kematangan....itu memang dah lama aku akui...sebab....contohnya dah ada depan mata....dan kali ini ianya terjadi lagi....

Bukan nak mengaku yang aku benar-benar matang tapi at least berfikir juga utk berkata-kata....tapi jarang sekali nak melepaskan kata-kata yang boleh dikira 'zazzz' sebab takut terkesima yang mendengar dan rasa menyesal pada diri sendiri yang mengeluarkan statement tu....tapi malangnya.....yang dah mengaku lebih tua dari aku tak pandai plak nak pakai otak yang waras tu bila bercakap...hanya kerana benda yang kecil boleh nak cakap benda yang menyakitkan hati aku....so...u better watch-out after this....bukan nak mengungkit.....tapi kesedaran sivik takde langsung....

Mungkin aku juga salah....so maaf yang aku pinta....tapi bila difikirkan....hanya kerana benda tu nak terasa hati....fine....go ahead....we better have the gap and aku sendiri akan lebih berhati-hati bila nak berbaik-baik dgn org.....kadang-kadang kesilapan yang sangat kecil itu boleh diperbesarkan dan menutupi kebaikan dan kemurahan hati kita selama ini...memang itulah dunia....thanx....but no thanx.

Dan kini terasa diri sangatlah tidak matang utk membuat statement begitu kerana seharusnya org yang matang tidak bertindak mengikut emosi.....tetapi kadang-kala, kematangan aku diuji dengan benda2 yang remeh lagi super mengarut ni.....phewwww....lagipun tahun 2011 baru je bermula, dan aku masih ingat janji pada diri sendiri yang aku cuba menjadi lebih ekspresif....bukan apa...ini untuk kesihatan juga....buat apa memendam sendirian sedangkan orang lain sesuka hati merobek perasaan aku.....so....juz be yourself....xyah nak layan orang yang spesis camni.....or klu nak layan pun.....juz ingat we've the border....


- entri ini mengandungi luahan perasaan -


No comments: