Friday, September 30, 2011

@ 27

Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi, dengan rahmatMu, 27 tahun sudah aku bernafas, menggunakan nikmatMu yang kadang kala aku sendiri dustakan, Astaghfirullah al-azim.

Terima kasih juga buat sahabat-sahabat yang mengingati, memberi ucapan, belanja makan, buat suprise, terima kasih banyak-banyak.

Pada usia 27 ini, aku merasakan, terlalu banyak perkara yang masih belum dilunaskan, terlalu banyak. Kepada Allah, kepada ibu bapaku, kepada diri sendiri, dan kepada orang-orang di sekeliling aku tentunya.

Kadang-kadang terfikir adakah masa untuk aku masih panjang atau sudah sampai ke detik-detik penghujungnya?

Apapun, aku punya impian dan rencana sendiri, tapi aku perlu ingat rencana Allah itu lebih baik untuk semua.

Yang penting, teruskan perjalanan ini, berani melangkah, jangan takut jika melakukan kesilapan, kerana itu asam garam kehidupan.

Kebahagiaan itu bukan untuk orang tertentu sahaja, tapi bahagia itu milik kita semua.

No comments: