Saturday, May 12, 2012

Bandung...Here I Come... [Part 1]

Assalamualaikum.

Sedar tak sedar, dalam kesibukan bekerja, dah setahun rupanya beli tiket untuk ke Bandung. Bila tengok balik itinerary, mak aii...5 hari...lama tu kat sana. Nak buat apa lama-lama kat sana. Sampai lebam la berjalan.

Kali ni, Family Day ofis berlaku pada masa aku masih di Bandung, jadi, terlepas la ke Family Day tahun ni. Dah la hadiah lucky draw sangat mengujakan. Tapi, memikirkan selama ni pun, aku tak pernah pun bertuah untuk dapat lucky draw, lalu ku bawalah hatiku ini ke daerah Bandung. Hehe.

Seminggu sebelum ke Bandung, baru booked penginapan di sana menggunakan agoda.com. Dengan bantuan dan info sahabat di ofis, Hotel POP! menjadi pilihan. Untuk backpackers macam aku sesuai la.

Dan tak lupa juga, buat pre-order meal untuk penerbangan pergi dan balik serta tambahan untuk check-in baggage bagi penerbangan balik. Nak pergi shopping kan!!

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
DAY-01

Tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Hussein Sastranegara pada pukul 8 pagi (waktu tempatan). Beza masa dengan Malaysia (Semenanjung) lebih kurang sejam. Malaysia dah pukul 9 pagi.


Keluar dari airport, terus ada pak supir memegang kad nama. Naik kereta dan terus ke hotel untuk bersiap-siap.

Hari pertama hanya ke Pasar Baru Trade Center (PBTC). It's a shopping place!!

Pasar Baru Trade Center ini ada 7 tingkat dan setiap satu tingkat tu menjual barangan yang berlainan. Memang tak perasan masa kalau dah berada di sini. Ada telekung, beg, kain pasang, baju batik, cenderahati, t-shirt dan banyak lagi. Jangankan sehari, seminggu pun belum tentu puas berada di sini. Yang penting, kena pandai membeli dan jaga budget.

Malamnya pulak makan di restoran, tapi tak ingat nama. Maaf. Di sini, walaupun restorannya nampak macam ekslusif tapi harganya tak la mahal, dan makanan dan minuman di sini pun boleh tahan sedap. Terima kasih kepada pak supir yang bawa ke kedai yang bagus.

bersambung....

1 comment:

msinsiyur said...

waa syok2..kami beli tket promo thn lps gak..fly bln 9 ni..bley la shar info ;p...hotel dia oke x??