Monday, April 18, 2011

Pelik, pening dan konpius...

Aduila....kadang-kadang rasa nak marah orang..kadang-kadang rasa meluat tengok orang..kadang-kadang rasa orang lain tu ntah hapa-hapa..dan semua la perasaan yang seangkatan dengannya..


Siapa aku nak rasa macam tu? Hebat sangat ke aku ni? Aku ni perfect sangat ke? Pandai sangat ke aku ni? Alim sangat ke aku ni? Jelita sangat ke aku ni? jawapannya...memang tak la kan.


So, tak payah la nak condemn orang lain kaw-kaw sedangkan diri sendiri pun jalan senget macam si ketam. Ke memang tak sedar diri? Ikut suka mulut je nak cakap orang ni bagus orang ni tidak..dah kalau dah tau orang tu wat salah tak yah la nak ikut...dah tau mana yang betul buat la yang betul..ni sibuk menjaja keburukan orang lain, padahal kain sendiri terselak...kalau seorang yang professional tak yah la nak bawa citer ke hulu ke hilir...kalau nak tegur kesilapan orang, terus terang pada orang tu..face to face...baru la cool..tak menjatuhkan maruah orang dan kita yang menegur ni pun tak la nampak macam kak propa...ada faham!!!

3 comments:

msinsiyur said...

uish..n3 ko memang slalu kena pikir2 kan..ade je maksud tersirat...poning makcik....hohohohoho

Ar-Raqaiq said...

Kite bako... kite bako...!

zazi said...

hahaha....gitula kiter..cakap salah..tak cakap salah...xtaula...ada orang dah tau salah tapi tetap nak tegakkan benang yang basah...tinggi sangat ego berbanding ilmu di dada...kita ni dah memang ilmu kurang...nak kabor gane lagi...