Wednesday, July 21, 2010

Plus + Minus -

1. Lebih kurang sebulan tak ber'blogging.....lamanya....banyak benda yang berlaku dalam tempoh itu...yang pahit...ada .....yang manis....ada ke? tentulah ada jugak....bangun dan dapat bernafas setiap hari....satu nikmat yang patut aku syukuri....biarpun ada kisah duka dalam kehidupan...hidup ini perlu diteruskan...walaupun kengkadang rasa cuma masa je berjalan tapi diri sendiri 'kaku'..tak dapat nak teruskan perjalanan itu...tapi itu cuma sementara...biasalah....luka.....perlukan sedikit masa untuk sembuh....parut....bergantung kepada tahap keseriusan luka dan ubat yang digunakan....alhamdulillah.....recovery process berjalan dengan baik....

2. Lebih kurang seminggu yang lepas, aku dapat anak sedara baru...baby girl...alhamdulillah....bertambah lagi ahli keluarga....nama Aisyah....aku suka nama tu...lembut dan ada persona nya....semoga Aishah sihat dan membesar jadi orang yang berilmu dan berguna kepada agama, bangsa dan negara ni.

3. Lebih kurang 2 hari lagi Sport Day untuk ofis aku....selaku committee...rasa neves ada jugak walaupun event kecik je....ye la....nak handle orang, bukan senang nak puaskan semua orang....tapi aku n the team akan cuba deliver our best pada hari tu.....harap2 semua berjalan lancar...dan respon baik je....janganlah ada benda2 yang sukar untuk diselesaikan...

4. Join frenly match bowling ngan Client kelmarin, score bolehlaaa....tapi yang kurang bestnya....sakit2 badan....besenya takdela main bowling sampai sakit camni...xtau la apa kena ngan aku ni...semalam....men bowling lagi...ingat sakit tu tak berterusan...rupanya bertambah plak.....pekena minyak afiat panas....tapi still xhilang lagi....hopefully...recover before Sport Day....nak main bowling ngan futsal tu....insyaAllah baikla esok....

5. Lebih kurang 2 tahun 4 bulan keje di sini....alhamdulillah...aku suka berada di sini...bekerja di sini...berkawan ngan orang2 sini...tapi down sikit sebab revised salary agak menyedihkan....tak tau nak pikir apa sebabnya....tapi bersyukurla zazi....ada benda yang lebih menyedihkan berlaku kat orang lain......ingat Allah...ok! mmg sah2 banyak dosa aku buat...so mungkin ni satu petanda kemurkaanNya....muhasabah diri skit....

6. Lebih kurang 4 bulan di department baru...aku seronok di sini....banyak benda yang aku nak buat....banyak benda yang aku nak blaja....sementara aku masih bekerja di sini....Ya Allah, beri aku kesempatan untuk berkhidmat di sini...untuk tinggalkan sesuatu yang bermanfaat untuk orang lain sebelum masa itu tiba....

Banyak benda yang aku nak kongsi tapi biarlah aku mengadu pada Dia....sebab Dia tak akan pernah mengecewakan hambaNya...Ya Allah, beri aku kekuatan, beri aku kesabaran, beri aku keceriaan....jauhkan aku dari kedukaan. Ameen.

No comments: